Key Account Managers för kundsegmenten Bank och Fastigheter & högriskanläggningar

Arbetsuppgifter

I takt med Gunnebos expansion söker vi nu två Key Account Managers; en för kundsegment Bank och en för Offentliga & Kommersiella fastigheter/Industri & Högriskanläggningar.
 
Som KAM - Bank ska du sälja idéer, nya produkter och lösningar till Banker utifrån en föränderlig marknad, bankernas tjänster förändras och Gunnebo anpassar försäljningen av nya lösningar efter nya behov.
 
Det är en fördel om du har erfarenhet av att sälja tjänster och lösningar till banker inom t. ex. IT.
 
Som KAM – Offentliga & Kommersiella fastigheter och Industri & Högriskanläggningar förväntas du inledningsvis fokusera på att skapa nya affärsmöjligheter på nya kunder. Du kartlägger marknaden, de olika intressenterna hos potentiella kunder och etablerar de rätta kontakterna.
 
Både inom kundsegment Bank och Offentliga & Kommersiella fastigheter och Industri & Högrisk-anläggningar sker en del av försäljningen via upphandling och det är därför viktigt att bevaka relevant media gällande upphandlingar som en naturlig del av försäljningen när du bearbetar marknaden.

 
I båda rollerna förväntas du identifiera och skapa nya affärer, etablera nya kundkontakter såväl som att behålla och utveckla befintliga affärer/kunder. Du följer utvecklingen i branschen och har förmågan att se nya affärsmöjligheter efterhand som ny teknik och nya produkter utvecklas.
 
Du utgår från kontoret i Stockholm, rapporterar till den svenska försäljningschefen och kommer att ingå i nordiskt och svenskt säljforum. ​


Bakgrund

För båda tjänsterna är det lämpligt med teknisk utbildning på högskolenivå, gärna kombinerat med utbildning inom ekonomi / Business Administration. För att lyckas i rollen ser vi att du har:

 
  • 3-5 års erfarenhet av en KAM-funktion där det finns flera intressenter hos potentiella kunder
  • 3-5 års erfarenhet från försäljning av lösningar som inkluderar både mjukvara och hårdvara/applikationer, implementering, serviceavtal och Cloud-lösningar
  • Erfarenhet från offentlig upphandling
  • Förmåga att skapa, behålla och utveckla goda relationer med kunder
  • Gott affärsmannaskap, gärna med erfarenhet från arbete inom internationella koncerner


Personlig profil ​

Som person är du tekniskt intresserad och triggas av lösningsförsäljning som skapar faktiskt värde och nytta för kunderna. Du är kommunikativ och bekväm med att röra dig på alla olika nivåer i en organisation.

 
  • Förmåga att se helheten och lösningar på kundernas utmaningar
  • Resultatorienterad – drivs av att skapa resultat och göra skillnad
  • Självständig - tar en ledande roll i affärer, som kräver samarbete med såväl interna som externa parter
  • Förändringsbenägen med öga för marknadens utveckling och nya affärsmöjligheter
  • Samarbetsvillig – ska kunna röra dig i en organisation som arbetar över nationella gränser

 
I denna rekrytering samarbetar Gunnebo Nordic med Optimal Advice i Sverige och Curia i Danmark.
Skicka din ansöktan till Yvonne Jonsson, Rekryteringskonsult på Optimal Advice, yvonne.jonsson@optimaladvice.se​ telefon: +46 70 872 21 79.

 
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, som ör den 28 juli, så välkommen med din ansökan snarast.

 
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!